Tuesday, September 2, 2014

Ny Blogg


Ny Blogg


Hej, bloggade tidigare på nattstad.se och jag gillade den till nästan 100% men jag vill ha en ny start och börja blogga oftare så skall jag se hur det går. (10 saker om mig) 1. Jag bor i en by i Finland. (Kan inte finska, sådär jätte bra..) 2. Jag är 15 år så jag går på 9:an 3. Jag gillar att fota, ...


Campionat del Món (II)


Un cop finalitzat el Campionat del Món de BTT Orientació a Polònia, aquí un breu resum dels resultats obtinguts pels catalans que han participat amb la selecció espanyola. ESPRINT M21 (93) 1 104 Kvale Hans Jorgen 89 NOR Norway 21:46 0:00 1 101 Foliforov Anton 87 RUS Russia 21:46 0:00 62 173 Toll Dav ...


HOT HOT HOT


And so starts my second full day in Cali! Greetings from Hemet! On Saturday evening we arrived to San Diego with my father, and when I got out from the plane it was already so warm that I just thought that I would melt there! The weather has been just amazing and the landscapes, wow..! It has been s ...


¿A que país me voy? Segunda parte: otros países europeos


Continuando con la entrada publicada hacia unos meses ¿A qué país me voy?, sobre las principales condiciones de trabajo y requisitos para trabajar en algunos países (en concreto Reino Unido, Irlanda, Italia, Francia, Alemania, Suiza, España, Estados Unidos y Australia), he decidido ampliar la lista ...


Helgen som varit :)


I fredags så började vi helgen med att gå på BVC för vägning och mätning av Theodore :) När vi kom hem från BVC så var pappa Emil och faster Jenny i Kalix :D vi åkte på myggan för lite lunch och morbror Rikard var även med :) Sen packade vi bilen och åkte till stugan :) där har det blivit bus med fa ...


syksyä ja käsitöitä - Autumn and handiwork


Hei ystävät! Hello friends! Nyt on kai sitten syksy alkanut - onhan 1. pvä syyskuuta! Aamu oli viileä, mutta vielä on luvassa aurinkoa ja lämpimiä päiviä - onneksi! Mutta kun illatkin alkavat pimetä ja sitten kun sade taas hakkaa ikkunoita - jotka kai pitäisi jossain välissä muuten pestäkin - niin o ...


File-Sharing Copyright Trolls Invade Finland


The practice of issuing copyright infringement notices for the purpose of obtaining cash settlements is now commonly referred to as “copyright trolling." It’s a practice that started in Germany, before moving to the UK and US, and now it’s facing a ...



Search News